اسپیرولینا به پاکسازی و سم زدایی کمک می کند.

اسپیرولینا ابر غذایی است که کارشناسان برای بهبود تغذیه شما توصیه می کنند. به عنوان بخشی از پاکسازی ها، رژیم های سم زدایی و مکمل پروتئین استفاده می شود.

 

سم زدایی فلزات سنگین 

(به ویژه آرسنیک به دلیل آفت کش های موجود در غذا)

اسپیرولینا می تواند فلزات سنگین بدن مانند سرب و آرسنیک را از آب آشامیدنی حذف کند (حدود 250 میلی گرم یا 5 گرم اسپیرولینا همراه با روی که دو بار در روز مصرف شود برای سمیت آرسنیک توصیه می شود).

شما همچنین می توانید سم زدایی کبد را با اسپیرولینا انجام دهید، در نتیجه از ریزش مو، کم خونی و سیروز کبدی جلوگیری کنید.

 اسپیرولینا و دفع آرسنیک

WHO (بهداشت جهانی) نشان داده است که غلظت بالایی از آرسنیک را می توان در سطح جهانی یافت و به ویژه می تواند در آبراه ها ماندگار شود.  مطالعات نشان می‌دهد که آرسنک در افرادی که اسپیرولینا را در ترکیب با مکمل روی تحت نظارت مصرف می‌کنند، تقریباً 50 درصد کاهش یافته است، با این تصور که این ترکیب می‌تواند فلز را جابجا کند و بعداً توسط بدن دفع شود.

 

رشد بیش از حد کاندیدا را کاهش می دهد.

با توجه به خواص ضد میکروبی اسپیرولینا، توانایی مبارزه با رشد و تکثیر کلنی های کاندیدا را دارد. همچنین می‌تواند به رشد باکتری‌های مفید در روده کمک کند، که دوباره برای کنترل کاندیدا و بازیابی سلامت روده ضروری است.

اسپیرولینا به عنوان یک عامل ضد میکروبی عمل می کند که می تواند عملکرد سیستم ایمنی را با پلی ساکاریدهای معروف به کربوهیدرات های پیچیده بهبود بخشد.

 

اسپیرولینا و سم زدایی

اسپرولینا را می‌توان جهت کاهش عوارض حاد و مزمن ناشی از مسمومیت با فلزات سنگین موجود در آب،هوا،مواد غذایی و سایر محیط های آلوده بکار برد،این تاثیرات در رابطه با آلودگی های محیطی حاصل از فلزات سنگین و سموم پایدار موجود در مواد غذایی کشاورزی پایدار نظیر دیوکسین بسیار ارزشمند است.

در زندگی امروزی سموم مختلفی وارد بدن می‌شود که لازم است شیوه سم زدایی را بدانیم. اگر از خود می‌پرسید که آیا اسپیرولینا سم‌زدا است یا نه، پاسخ مثبت و مثبت است!

در مورد دوز مناسب اسپیرولینا که بدن شما به آن نیاز دارد با پزشک خود مشورت کنید. گیاهان و مکمل‌های گیاه‌شناسی اسپیرولینا در فروشگاه‌های مواد غذایی سالم موجود است که می‌تواند نگرانی‌های سلامتی خاص به‌ویژه موارد ذکر شده در بالا را برطرف کند.

امروزه به دلیل سبک زندگی شهری، صنعتی شدن، وجود آلاینده های محیطی فراوان و تغییر سبک تغذیه ، روزانه مقادیر متفاوتی سم وارد بدن انسان می شود. تجمع سموم در بدن و عدم خروج آن ها زمینه ساز ابتلای بدن به انواع بیماری ها می باشد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف اسپیرولینا به دلیل دارا بودن کلروفیل می تواند برای پاکسازی فلزات سنگین مثل آرسنیک و… به بدن کمک کند.زیرا  کلروفیل موجود در اسپیرولینا به عنوان یک عامل پاک کننده و سم زدا در برابر مواد سمی عمل می کند.

از طرفی بعضی سموم بعد از تجزیه مواد غذایی و داروها در بدن ما ایجاد می شود. به عنوان مثال رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که به خاطر آلودگی محیط زیست، مواد شیمیایی، مواد مخدر و استرس فیزیکی و احساسی در بدن ایجاد می شوند.

اسپیرولینا به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی خود می تواند از بدن در برابر آسیب این رادیکال های آزاد محافظت کند. همچنین با سم زدایی از کبد و کلیه باعث بهبود عملکرد این دو اندام حیاتی بدن می شود.

دیدگاهی در مورد “اسپرولینا و سم زدایی بدن

  1. حبیب امامی گفت:

    پس قرص و کپسول کو ؟؟ لطفا اطلاع رسانی کنید

    1. Algo_ADMIN گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز ، فلن قرص و کپسول موجود نمی باشد و میتوانید از سایت پودر 100 گرمی را خریداری بفرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *