اسپیرولینا شکلی از جلبک بسیار غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. اسپیرولینا یک غذای فوق العاده است که می تواند بدن شما را سم زدایی کند، سطح انرژی شما را افزایش دهد و سیستم ایمنی شما را بهبود بخشد.

همچنین می توانید از اسپیرولینا به صورت موضعی برای درمان بیماری های پوستی مختلف استفاده کنید. مزایای ماسک صورت اسپیرولینا گسترده و پرکاربرد است و می تواند وضعیت عمومی پوست شما را بهبود بخشد و کمک می کند تا پوست شما به طور طبیعی درخشان تر باشد و برای عالی به نظر رسیدن نیازی به آرایش زیادی نداشته باشید.

 

در اینجا فقط برخی از مزایای ماسک صورت اسپیرولینا برای پوست شما آورده شده است:

 

مزایای ماسک صورت اسپیرولینا:

 

اول از همه، ماسک صورت اسپیرولینا با محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد، از آن محافظت می‌کند. حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که پوست شما را سالم نگه می دارد و از علائم پیری زودرس جلوگیری می کند.

اسپیرولینا بسیار غنی از آهن، ویتامین ها و پروتئین است. همچنین سرشار از کلروفیل است که می تواند به کاهش لکه های تیره و تغییر رنگ کمک کند.

ماسک صورت اسپیرولینا پوست شما را سم زدایی کرده و آن را سالم و جوان نشان می دهد.

دارای خواص ضد التهابی است که می تواند التهابات را تسکین دهد و به شما در درمان آکنه کمک کند.

روش دیگری که اسپیرولینا به شما در درمان پوست مستعد آکنه کمک می کند، خواص ضد باکتریایی آن است. این به شما کمک می کند تا از شر آکنه های موجود خلاص شوید و از ایجاد آکنه های جدید جلوگیری کنید.

اسپیرولینا به بهبود سریعتر پوست شما کمک می کند و فرآیند تجدید سلول های پوست را تشویق می کند.

پوست شما را شفاف می کند، رنگ چهره شما را روشن می کند و به پوست شما درخشندگی می بخشد.

ماسک صورت اسپیرولینا بسته به موارد دیگر برای هر نوع پوستی می تواند مفید باشد.

 

شماره 1- ماسک صورت اسپیرولینا برای آکنه:

1 قاشق چایخوری اسپیرولینا (میتوانید از اینجا بخرید (لینک خرید))

1 قاشق چایخوری خاک رس کائولن

2 تا 3 قاشق چایخوری بابونه تازه پخته شده یا چای سبز

1 تا 2 قطره روغن درخت چای

پوست مستعد آکنه هر چند وقت یکبار نیاز به سم زدایی خوب و مناسب و پاکسازی عمیق دارد و این ماسک برای این کار عالی است. خاک رس کائولن پوست را پاکسازی و سم زدایی می کند و چربی اضافی را جمع می کند. روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی قوی است که آن را به یکی از بهترین درمان های طبیعی برای آکنه تبدیل می کند.

 

در یک کاسه کوچک، ابتدا اسپیرولینا و خاک رس کائولن را مخلوط کنید. چای (باید ولرم باشد) و روغن درخت چای را اضافه کنید. همه چیز را خوب با هم مخلوط کنید. صورت خود را بشویید سپس ماسک را بمالید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. خوب بشویید و از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

شماره2-ماسک صورت اسپیرولینا برای پوست های کم آب:

1 قاشق غذاخوری اسپیرولینا (میتوانید از اینجا بخرید (لینک خرید))

2 تا 3 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

این یک ماسک صورت اسپیرولینا فوق العاده آبرسان و طراوت است – پوست شما آن را دوست خواهد داشت. ژل آلوئه ورا رطوبت زیادی به پوست می دهد و اسپیرولینا به آن کمک می کند تا این رطوبت را حفظ کند. فقط برای پوست های کم آب عالی است.

فقط پودر اسپیرولینا را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا خمیر یک دستی به دست آید. ماسک را به صورت تمیز ترجیحاً بعد از اسکراب صورت بمالید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. خوب بشویید و در حالی که پوستتان کمی مرطوب است از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

شماره3-ماسک صورت اسپیرولینا برای پوست های چرب:

2 قاشق چایخوری اسپیرولینا (میتوانید از اینجا بخرید (لینک خرید))

1 تکه کوچک موز

1 قاشق چایخوری ماست یونانی

این ماسک به شما کمک می کند تا از شر کدر شدن پوست خلاص شوید، پوست شما را بازسازی کرده و آن را نرم، حجیم و انعطاف پذیر می کند. ماست سلول های مرده پوست را از بین می برد و به آرامی لایه خشک پوست را لایه برداری می کند. موز لکه های خشک را مرطوب می کند، تحریکات را تسکین می دهد و خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می بخشد.

 

یک تکه موز را له کنید تا حدود 2 قاشق چایخوری پوره موز بدست آید. آن را با دو ماده دیگر مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت تمیز بمالید. بعد از حدود 20 دقیقه آن را با یک پاک کننده ملایم بشویید و مرطوب کننده خود را بمالید.

شماره4-ماسک صورت اسپیرولینا برای پیری پوست:

1 قاشق غذاخوری اسپیرولینا (میتوانید از اینجا بخرید (لینک خرید))

1 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یا روغن کرچک

2 قطره روغن ویتامین E

پوست پیری نیاز به رطوبت و آنتی اکسیدان های زیادی دارد و این ماسک هر دو را فراهم می کند. پوست را حجیم می کند، آن را در لایه ای از روغن های شفابخش و مغذی می پوشاند و از آن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. هنگامی که خمیر یکدستی به دست آوردید، آن را به صورت خود بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. ماسک را بشویید و در حالی که پوستتان کمی مرطوب است از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت آن قفل شود.

 

نتیجه:

بنابراین، اینها مزایای ماسک صورت اسپیرولینا و 5 روش شگفت انگیز برای استفاده از آنها است. دستور العملی را انتخاب کنید که به نیازهای پوست شما نزدیکتر است و در کمترین زمان به آن چهره درخشان و شبنم دار دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *